Zwroty i reklamacje
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 8.8 Regulaminu (kosztów zwrotu produktu, czyli dostarczenia zwracanego towaru do sprzedawcy). Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
- pisemnie na adres: Baltrade sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (80-298), ul. Kartuska 493
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: ehandel@hurt.com.pl;
- Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy znajduje się pod adresem www.hurt.com.pl/mail_order/formularz_odstapienie_od_umowy_sprzedazy.doc. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
- dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów
- dla pozostałych umów (Usługa Konto i Newsletter) – od dnia zawarcia umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności (z wyjątkiem płatności za pobraniem, w tym przypadku Sprzedawca zwraca płatność na wskazany rachunek bankowy), jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie lub dostarczenie Produktu przed jego upływem na adres: Baltrade sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (80-298), ul. Kartuska 493.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, czyli dostarczenia zwracanego towaru do Sprzedawcy.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
- w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
- w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
REKLAMACJA PRODUKTU (NIEZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ)
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) lub jest niezgodny z umową, są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym (w szczególności w art. 556-576 Kodeksu Cywilnego) oraz w ustawie o prawach konsumenta (w szczególności art. 43a i następne).
- Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad, zgodny z umową.
- Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład:
- pisemnie na adres: Baltrade sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (80-298), ul. Kartuska 493;
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:reklamacje@baltrade.pl
- telefonicznie: (58) 552-20-20 wew. 8
- osobiście w siedzibie Sprzedawcy: ul. Kartuska 493 w Gdańsku (80-298)
- Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady lub niezgodności z umową; (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. Przykładowy wzór formularza reklamacyjnego znajduje się pod adresem www.hurt.com.pl/mail_order/formularz_reklamacyjny.doc. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Jeżeli Klient będący konsumentem zażądał naprawy lub wymiany rzeczy albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
- Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi (niezgodności Produktu z umową), może dostarczyć Produkt niezgodny z umową na adres: Baltrade sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (80-298), ul. Kartuska 493. Sprzedawca pokrywa koszty dostarczenia Produktów od Klienta do Sprzedawcy.
- Klient kupując ogniwo Li-Ion w rozmiarach 18650, 20700, 21700 i inne bez układu zabezpieczenia PCM/PCB/BMS oświadcza, że jest świadomy wszelkich niebezpieczeństw wynikających z ich niewłaściwego użytkowania i jednocześnie bierze na siebie odpowiedzialność za ich używanie. Klient jest świadomy, że akumulatorki te muszą być używane wyłącznie z urządzeniem z właściwym zabezpieczeniem. Ogniwa Li-Ion bez układu zabezpieczenia PCM/PCB/BMS kupione w Baltrade sp. z o.o. nie są objęte gwarancją.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
- Mając na względzie pozytywną współpracę z Klientami dążymy do możliwie najkorzystniejszego dla Klienta rozwiązania zgłaszanej reklamacji. Informujemy, że konsumenci na terenie Unii Europejskiej mogą korzystać z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów za pośrednictwem platformy: https://webgate.ec.europa.eu/odr/. Uczestnictwo w takiej procedurze jest dobrowolne dla obydwu stron. Wypełniając obowiązki ustawowe, informujemy, że Baltrade sp. z o.o. nie wyraża zgody na pozasądowe rozwiązywanie sporów.